Friday, July 9, 2010

Misi Mencipta Sejarah Dunia

Malam ini akan berlangsung perlawanan untuk menentukan tempat ketiga dan keempat dalam kempen Piala Dunia Afrika 2010. Pertemuan pasukan German dan Uruguay merupakan perlawanan ke-63 dan menyaksikan pertembungan satu-satunya wakil dari Benua Afrika Selatan setelah pasukan pilihan ramai Brazil dan Argentina tersingkir awal pada pusingan suku akhir.

Pertemuan ini dijangka mempamerkan aksi hebat dengan pasukan masing-masing menyandarkan kepada pemain penyerang seperti Klose, Podolski dan Floran. Bagi pendapat penulis, pasukan yang bakal memenangi perlawanan ini ialah German dengan jaringan gol 4 berbalas 1.

Bagi perlawanan akhir menemukan pasukan Sepanyol dan Belanda pula, ianya akan melakarkan satu lagi sejarah keunikan bola sepak Piala Dunia edisi Afrika Selatan 2010, kerana mana-mana pasukan yang bakal menjulang Piala Dunia merupakan juara buat kali pertama.

Pasukan Brazil setakat ini berjaya menjadi juara sebanyak 5 kali, Itali 4 kali, German, 3 kali, Argentina 2 kali, Uruguay 2 kali, England 1 kali dan Perancis 1 kali. Tetapi dalam perlawanan akhir kali ini, penulis optimis Sepanyol bakal menjadi juara.

No comments:

Post a Comment